Česky English

Kam na výlet

Hrnčířské údolí a kaplička sv. Jana Nepomuckého

Typ

Ze Zdoňova do Dolního Adršpachu vede žlutě značená cesta. Místu, kde cestu začíná svírat úbočí Kopečku se zříceninou kostela z pravé strany a Křížový vrch ze strany levé, se říká Hrčířské údolí. V…

Kostel Nejsvětější Trojice ve Zdoňově

Typ

Obec Zdoňov najdeme mezi známými a oblíbenými Adršpašskými skalami a polskými hranicemi pod rovněž známým Křížovým vrchem. První zmínky o obci pocházejí již kolem z roku 1270. Tehdy zde sídlil Řád…

Osada Mokřiny u česko-polské hranice

Typ

Konec světa na kopci, za kterým už je jen les a pak lvi, ... teda vlastně Polsko. Pár vzorně udržovaných chalup, zvonička, křížek, Panenka Maria, lavička, dřevěné vyřezávané cedule, to je osada…

Rameno u Stříbrného rybníka

Typ

V roce 1998 bylo rameno u Stříbrného rybníka u Malšovy Lhoty vyhlášeno přechodně chráněnou plochou o výměře 1,6065 ha. Důvodem vyhlášení byla a stále ještě je ochrana kriticky ohrožené rostliny…

Hradecké lesy – výběh divočáků a daňků

ZOO

V Hradeckých lesích, necelé tři kilometry od lesního hřbitova, se vlevo u hlavní lesní cesty Hradečnice, nacházejí dva výběhy pro zvěř. V jednom výběhu mají domov divočáci Pepina a Bob, ve druhém…

Turistické rozcestí Česká Metuje

Typ

Turistické rozcestí je umístěno u výjezdu ze železniční stanice Česká Metuje. Začíná zde modrá turistická značka východním směrem k prameni Samaritánka a na Ostaš.

Turistické rozcestí Kalousov

Typ

Turistické rozcestí leží v lese na křižovatce čtyř cest. Procházejí tudy tyto značené trasy: modrá V směrem - Litoboř, Červený most, Rýzmburk, Žernov, Třtice, Studnice, Řešetova Lhota, Špinka,…

Turistické rozcestí Nový Hrádek - náměstí

Typ

Turistické rozcestí leží na náměstí v blízkosti autobusové zastávky. Procházejí tudy tyto značené trasy: červená SV směrem - Dlouhé, Olešnice v Orl. horách, Vrchmezí a dále jako hlavní hřebenovka…

Hradec Králové – reliéf na bývalém Ředitelství drah

Typ

Stovky lidí si denně přicházejí vyřizovat svoje záležitosti do administrativní budovy č. p. 810 na Ulrichově náměstí v Hradci Králové, aniž by věnovaly větší pozornost reliéfu nad hlavním vchodem.…

Ivanitská poustevna s poutním kostelem v Teplicích nad Metují

Typ

Při cestě z náměstí v Teplicích nad Metují do kempu Kamenec (zeleně značená turistická trasa na Čápa a osadu Skály) stojí celkem nenápadná, o to však vzácnější památka – Ivanitská poustevna s poutním…