Tato webová stránka potřebuje váš souhlas pro používání cookies, které slouží pro personalizaci obsahu a reklam, analýzy návštěvnosti a další účely.
Souhlas se všemi cookies udělíte kliknutím na tlačítko „Přijmout vše“. Chcete-li přijímat pouze technicky nezbytné cookies, klikněte na tlačítko „Jen nezbytné“.
P | Ú | S | Č | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
25
Program kina - Listopad 2024
|
26
Program kina - Listopad 2024
|
27
Program kina - Listopad 2024
|
28
Program kina - Listopad 2024
|
29
Program kina - Listopad 2024
|
30
Program kina - Listopad 2024
Rozsvícení vánočního stromu - Lázně Velichovky
|
1
Vánoční jarmark 2024
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
2
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
3
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
4
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
5
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
6
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
7
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
8
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
9
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
10
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
11
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
12
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
13
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
14
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
15
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
16
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
17
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
18
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
19
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
20
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
21
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
22
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
23
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
24
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
25
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
26
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
27
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
28
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
29
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
30
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
31
Program kina Velichovky - Prosinec 2024
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Veškeré anonymní a vulgární příspěvky budou smazány - děkujeme za pochopení.
Pondělí 7:00 - 11:30, 12:30 - 17:00
Středa 7:00 - 11:30, 12:30 - 17:00
Obec Velichovky,
Na zátiší 1, 552 11 Velichovky
Najednou nelze vyřešit vše, a tak postupně: Jako občana mě v současnosti tíží situace v odpadovém hosp. obce
a) kontejnery nestačí
b) občan nemá možnost legálně kam vyvést stavební odpad ( drobný!!!) a rovněž tak i hlínu.
c) nebezpečný odpad se sbírá 2x za rok.. snad by to i stačilo, ale pohodlnější by bylo mít častější možnosti.
vzhledem k možnému využití i zaměstnanců obce , kteří by tak získali další možnost uplatnění. V majetku obce byly i velké kontejnery !!!!!!!
Chtěl bych připomenout slib o vytýčení všech cest na KU Velichovky a KU Hustířany. Nejedná se o zprovoznění
ale o vytýčení , čímž by se naplnil smysl provedených pozemkových úprav jak bylo připomenuto ve vyjádření PU Náchod. Osobně jsem dopis předával !!!!!! Pozemkové úpravy mají úzkou souvislost s vodním hospodářstvím v KU a jak již dnes všichni víme, vody je málo a bude ji jěště méně.
Děkuji Vám za přečtení tohoto příspěvku a jeho případnou evidenci . Jak je vidno zatím mě jako občanovi nevadí , že mohu jít do hospody pouze do baru U Vočka, K Triumpu a Lázní. Chtěl bych připomenout, že rozhodnutí o větších investicích by měla proběhnout rozhodně občanskou diskusí. Zdravím JP.
Dobrý den pane Petíro,
dovolte mi reagovat na Váš příspěvek
A) kontejnery nestačí: Myslím si, že sběrných míst a kontejnerů je dostatek. Samozřejmě jsou dny, kdy jsou přeplněné, to je ale řekl bych běžné ve všech obcích. Svozový kalendář je daný a větší četnost stojí samozřejmě více peněz....Je to však i hodně o nás - o občanech. Myslím to tak, že jestliže jedu ke kontejneru s odpadem, ten je přeplněný, tak ho přece nebudu dál plnit, nebo odpad pokládat vedle něj. Je logické, že ho odvezu zpět domů a počkám, až bude opět prázdný, zde se bavíme o dnech - ne týdnech, kdy bude zase možnost odpad vysypat. I přesto máme v plánu se tímto tématem zabývat a případně některé kontejnery dokoupit.
B) občan nemá možnost legálně kam vyvést stavební odpad ( drobný!!!) a rovněž tak i hlínu: Asi máte pravdu, určitě se o tom pobavíme a zkusíme nějaké místo najít a vymyslet.
C) Nebezpečný odpad: Asi vím, kam míříte, ale osobně si myslím, že svoz nebezpečného odpadu 2x za rok stačí, přesně jak říkáte...
Vytyčení cest: Na posledním VZ jsem informoval o celé této záležitosti. Na Geodésii je zažádáno, máme právo toto mít zadarmo, to je fakt. Bohužel však v roce 2018 na tyto cesty nezbyly peníze od státu. Mám příslib, že to bude tento rok, tak tomu slibu budeme prozatím muset věřit. Vím, že jste mi dopis osobně předával - mám ho stále na stole na viditelném místě. S úbytkem vody s Vámi souhlasím, je a bude to veliký problém do budoucna...
Rovněž i Hotel u Kopeckých, na který ,,narážíte" byl na posledním VZ podrobně probírán a občané byli informováni o současném stavu, možnostech atd.
Evidence příspěvku se provádí zde na stránkách. Všechny příspěvky zde zůstanou - samozřejmě, kromě vulgárních a anonymních, ty budou automaticky smazány.
Děkuji za Vaše příspěvky a přeji klidné dny
Tak jsem se rozhodl, že Vám opět napíšu a trochu Vás povzbudím. Vrátím se k Vaší odpovědi : A) věřím že věcně budete sledovat stav odpadového hospodářství ! Rozhodně nesouhlasím s Vaší poznámkou " je to běžné ve všech obcích" to není argument, ale výmluva " přece není možné říkat, že když sousedovic Pepíček nejde do školy, že ten můj syn nemusí také !!!!!!!!!! Když někdo poveze odpad, těžko ho donutíte, aby se vrátil zpět domů s plným vozíkem. Jinak chápu, že toje a ještě bude velmi tvrdý oříšek zorganizovat to tak, aby bylo co nejméně stížností. (Rád se s Vámi podělím o své zkušenosti.) U vytýčení cest bych byl velmi rád, kdyby jste se snažili splnit záměr PU na obou našich KU. Děkuji.
Rád bych navrhl zastupitelům, aby zvážili vybudování tělocvičny při budově ZŠ.
a) tělesná zdatnost našich děti není podle dosavadních skutečností taková jaká by měla být a sport je
jedním z nejdůležitějších prvků fyzické zdatnosti
b) již na ZŠ by se žáci seznámili se základy TV tak jak to je v osnovách a nemuselo by se improvizovat.
c) žáci by nemuseli cestovat nebo přecházet .
d) tělocvična by byla jistě využívána i ostatními zájmovými složkami, které působí v obcích (Hu-Ve)
e) celková ekonomická zátěž provozu tělocvičny by v porovnání s ostatními provozy ( rozuměj
budovy) nebyla ztrátová již vzhledem k jejímu smysluplnému užívání.
f) vybudování tohoto zařízení by rozhodně nebylo tak nákladné jako jiné zvažované projekty bývalým
zastupitelstvem, a to se nezmiňuji o smyslu a nákladech na provoz těchto projektů.
Zvažte tuto připomínku a předneste ji zastupitelům obce jako podnět od občanů. Nezastávám tento
názor sám a není pouze z mé hlavy. (Vím,že jste zdědili kostlivce ve skříni, ale to není důvodem dělat
ještě větší chyby). S úctou Jan Petira.
i
Dobrý den pane Petíro,
A) co se týče odpadního hospodářství, jsou v něm určitě mezery a diskutovat bychom mohli dlouho a dlouho. Chystáme nějaké změny, které věříme, že budou ku prospěchu věci.
B) Vytyčení cest: Jakmile budu vědět termín, určitě Vám mohu dát vědět - není problém.
C) Vybudování tělocvičny při ZŠ: Velmi obsáhlé téma, na které bude určitě spousta názorů a diskutovat bychom mohli dlouho a dlouho. Na obci je projekt na přístavbu ZŠ (ten by tento problém částečně řešil), kterým se budeme určitě do budoucna zabývat.
Děkuji za Vaše připomínky a názory
S pozdravem
Jiří Lebedinský
Jsem přesvědčen o tom. že tato rubrika by smysl měla mít o to víc, pokud se jí zúčastní více občanů. Žel zatím jsem přispíval pouze já. Nicméně mě to neodrazuje a chci i nadále vyjádřovat svůj názor na dění v obci. To co jste zamýšleli touto rubrikou, nebude mít smysl do té doby , pokud se my jako občané zavčas nedovíme o zaměrech zastupitelú. Sdělte mi prosím jak se mohu dozvědět zavčas o tom co bude projednávat zastupitelstvo i na pracovním zasedání (vyvěsit), abych se mohl obrátit na Ty, které jsme volili a sdělit jim svůj názor na problém, ještě dříve, než bude k jednání. Je víc než jasné, že námi volení zástupci by měli respektovat Náš názor na věc !!! Pokud informace nebudou oboustranné není možné si vše rozvážit a budete rozhodovat stejně jako minulé zastupitelstvo. Publikujte tedy na internetu Vaše nejbližší záměry a my Vám naopak sdělíme svůj názor a tím méně bude sporů mezi záměrem a realizací. Velmi bych přivítal, aby Vaše iniciativa došla k realizaci. Př. zatím nevíme co jste projednávali na posledním prac. zastupitelstvu a tím tedy neznáme ani to co se v obci děje nebo dít bude. ( prac. zápis) Děkuji Vám za informace a těším se na spolupráci všech občanů.
Po zběžném přečtení návrhu rozp.na r.2019. mě zarazil hned ten nejdůležitější údaj Schodkový !!!!!
Po x -letých zkušenostech všichni víme, že schodkový rozpočet si můžeme dovolit pouze když řešíme velmi vážnou situaci a můsíme tento schodek hradit z rezerv, které máme.!!!!!! Vážení zastupitelé, jaký problém řešíme schodkovým rozpočtem ?????? co je to za akci ?! S tím by jsme jako občané měli být seznámeni předem, než tento problém vznikne !!! Co Vám brání ve vyrovnaném rozpočtu. !!!!!! Prostá úvaha i z rodinných situací říká, že nemohu utratit více než vydělám a ještě musím ušetřit na opravy atd.atd. O to víc je dbát na věřejné finance, které patří nám všem.Nemůžeme být velikášští a zapomínat na hospodárnost. Připomínám, že i úvahy ve státní sféře počítají s ekonomickou degresí. To prosím je velmi vážné rozhodnutí, které může ohrozit hospodaření obce v dalších letech.
V roce 2019 jste naplánovali výdaje na poradenské a právní služby částku 475 000 Kč.
V přepočtu na obyvatele je to částka, kterou nedosahují zdaleka ani velká města. To je poměrně vypovídající ukazatel. Dále bylo dobrou ekon. zásadou dodržovat nejméně vyrovnanost rozpočtu zejména v těch kapitolách, kde obec měla hospodařit se ziskem.( byt hospod.)
Určitě výdaje rozpočtu ovlivňijí v nejvyšší míře částky 500000- nákup techniky, nákupy ost. služeb(5169)
parkoviště (6121),zastávka Hustířany, nejasný je údaj 83000 užití počítač. programů? Nemám za solidní udaj ve vodním hospodářství o rozpočítání spotřeby a vyúčtování.( mezi obcemi !) Některé Vámi uváděné udaje jsou vysloveně investicemi a podle mého ůsudku nejsou všecny prioritní a lze je časově seřadit tak, aby rozpočet nebyl schodkový ! Ostatní připomínky rád sdělím po prostudování celého Vašeho návrhu. Děkuji za pozornost všem zastupitelům. Zdravím JP
Klasika. Zase vysírají jenom Petíráci. Jako vždycky.
Vážení spoluobčané,
také jste do svých schránek obdrželi dopis s názvem „V naší školce je opravdu (NE)veselo…..?“
Já také, paní Jelínková zde vystupuje jako „odbornice na personální otázky ve školství“ a na základě závěrů, ke kterým došla, by měla stávající ředitelka školky ze své funkce odstoupit. Bohužel jsou v dopisu uvedeny pouze obecné, subjektivně citově zabarvené formulace, nikoliv informace doložené, tedy objektivní.
Níže proto připojuji dopis obsahující dotazy na autorku dopisu, který jsem dnešního dne vhodila do poštovní schránky a odeslala. Její odpovědi (pokud je obdržím) samozřejmě na těchto diskuzních stránkách zveřejním, pokud tak sama neučiní. Věřím, že tím i Vy tím získáte více informací, na základě kterých se rozhodnete, zda výzvu k podpisu petice přijmete či ne.
Milá Kateřino, Velichovky, 7.7.2019
ve schránce jsem včera našla dopis podepsaný Kateřinou Jelínkovou, bydliště nebylo uvedeno, ale jsem přesvědčena, že jsi autorkou tohoto dopisu.
Dopis je poměrně dlouhý, pochopila jsem z něj pouze to, že by stávající ředitelka Mateřské školy Velichovky měla skončit ve funkci, a to proto, že některé paní učitelky v této školce již nebudou učit. Proto je sepsána petice, kterou bych měla podpořit. Abych však nějakou petici podpořila, potřebuji mít dostatek konkrétních informací, které v dopisu nejsou. Proto Tě žádám o zodpovězení několika následujících otázek:
1) Do kolika mateřských školek v okolí jsi přihlašovala k docházce svoje děti, kolik tedy vlastníš zamítavých rozhodnutí o přijetí. Moc dobře si pamatuji, že jsem z Tvých úst slyšela radikální stanovisko, že „svoje děti v životě do školky do Velichovek nedám, to je radši budu vozit do Dubence“. To jednoznačné prohlášení mne zaujalo, proto si ho pamatuji, a dost jsem se tedy divila, že do místní školky dcery chodily.
2) Uvažovala jsi v průběhu docházky svých dětí do místní školky o tom, že je přehlásíš k docházce jinam? Osobně jsem na úřední desku obce zhruba před dvěma lety vyvěšovala např. oznámení mateřské školy z Černožic, že ve školce mají neobsazená místa a přijmou nové žáky – proč jsi děti nepřihlásila třeba tam?
3) Byly Tvé děti po dobu docházky do školky vystaveny nějakému nevhodnému nebo nezákonnému chování ze strany ředitelky? Jak se to konkrétně projevovalo?
4) Pokud ano – jak jsi to řešila? (Podotýkám předem, že odpovědi typu „nic jsem neřešila, protože jsem se bála, že by si paní ředitelka na mé dítě zasedla“ považuji za alibistické a nedůstojné rodiče , protože pokud dítě má problém, tak je snad povinností rodiče problém řešit v době, kdy je problém aktuální). Využila jsi zákonných prostředků a podala jsi podnět k České školní inspekci k prošetření takové záležitosti?
5) Účastnily se Tvé děti i mimoškolních akcí, které organizovala a byla za ně zodpovědná ředitelka (např. několikadenní pobyt na horách)?
6) Zjišťovala jsi někdy u zřizovatele, kdy ředitelce školky končí funkcí období? Pokud ne – proč? Pokud ano – dala jsi podnět zřizovateli, aby vypsal konkurs na místo ředitelky, tedy aby postup pro případné jmenování nové ředitelky školy byl v souladu s platnými právními předpisy?
7) Co jsi pro otevřený vztah mezi rodiči a personálem školky udělala v době, kdy Tvé dcery do školky chodily? Proč tento dopis sepisuješ až teď, tedy v době, kdy Tvé děti docházku do školky již ukončily a paní ředitelka čerpá dovolenou?
8) Psala jsi výše uvedený dopis se souhlasem učitelek jmenovaných v dopise nebo bez jejich vědomí?
9) Jaká právní norma umožňuje vedoucímu organizace nepřijmout výpověď z pracovního poměru zaměstnance a která nařizuje pracovní poměr uzavřený na dobu určitou prodloužit na další období? Jaká právní norma stanoví, že o personálním složení školy rozhoduje někdo jiný než její ředitel (tzn. rodiče, zřizovatel apod.)?
10) Jak v dopise uvádíš, máš informace ověřené. Mám tomu rozumět tak, že ověřená informace je taková interní informace, kterou Ti podal přímo někdo ze zaměstnanců školy, a tím tedy vyjádřil svoji neloajalitu k zaměstnavateli? Nebo co jiného si mám pod tímto pojmem představit?
11) Jaké konkrétní zákonná práva či povinnosti ředitelka vůči svým podřízeným nedodržela nebo je překročila? Pokud se tak stalo, využily tyto zaměstnankyně svých práv a podaly podnět k řešení příslušným orgánům (např. České školní inspekci, Úřadu práce apod.)?
12) Byla ses v průběhu uplynulého školního roku informovat u zřizovatele (kterým je obec zastoupena starostou), jaké má zřizovatel v záležitosti odvolání a jmenování ředitelů škol legální možnosti? Pokud ano, jakou Ti dal odpověď?
13) Jak je možné, že v sobotu 6. července 2019 v odpoledních hodinách, kdy jsi byla ve Velichovkách na návštěvě, opět slyším až u mne doma Tvůj pronikavý hlas, kterým dalším lidem sděluješ, že stávající ředitelka mateřské školy (bylo uvedeno konkrétní příjmení) již ředitelkou nebude a bude jí ředitelka místní základní školy (uvedeno rovněž konkrétní příjmení), která již nebude učit, ale bude zastávat funkci ředitelky jak v základní , tak i mateřské škole ? Jako občana mne tedy zajímá, kdo o tomto rozhodl a na jakém právním podkladě?
14) Jestliže je o nové ředitelce mateřské školy de facto rozhodnuto, přesněji o sloučení obou škol do jednoho subjektu (protože jiný legální postup není možný), proč vyzýváš občany k podpisu petice?
Očekávám brzkou odpověd na moje dotazy.
S pozdravem
Jana Šubrtová
Dlážděná 24
552 11 Velichovky
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Nehraje se tady náhodou nějaká komedie? Nemají se tak občané stát účastníky hezké frašky na téma „ Jak se zbavit ředitelky (která na rozdíl od mnoha zastupitelů je obeznámena s tím, jaká jsou její práva a povinnosti) aneb potřebujeme zástupný důvod ke sloučení škol, proto tvoříme petici“? Sloučení dvou příspěvkových organizací do jedné je možné, avšak zodpovědný zřizovatel k tomuto kroku přistupuje až v momentě, kdy je přesvědčen, že tím docílí mimo funkčnosti i úspory finančních nákladů a po řádné přípravě, která obvykle několik měsíců trvá.
Hustířany dne 10.7.2019
Milá Jano,
Děkuji Ti za Tvůj dopis, který jsem obdržela a jehož obsah jsi napsala i zde na diskuzní stránky obce.
Petice se chápe především jako určitý podnět, vyjádření názoru. Ve své podstatě jde vlastně o zvláštní formu svobody a projevu ve smyslu čl. 17 Listiny základních práv a svobod. Tudíž :
„Listina základních práv a svobod v čl.18 odst. 1 stanoví, že každý je ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu oprávněn sám nebo s jinými s obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy se žádostmi, návrhy a stížnostmi. Každému se tedy zaručuje nerušený, nikým neztěžovaný výkon petičního práva ve smyslu čl. 3 odst. 3 Listiny základních práv a svobod.“
Domnívám se tedy, že Tvůj písemný projev do petice ( červenou barvou) je nepřípustný. Výše zmíněný odstavec ber jako mou odpověď. Odmítám na Tvé podněty dále reagovat, pouze chci uvést na pravou míru fakt, že má dcera stále MŠ Velichovky navštěvuje a bude i nadále v dalším školním roce.
Těm, kteří petici již podepsali, děkuji za podporu! A ti, kteří nepodepsali nebo stále ještě s popisem váhají, myslíte si, že se Vás to netýká?
Toto téma se týká všech, kteří měli, mají nebo ještě budou mít nějakou zkušenost s MŠ nebo se jen chtějí zastat těch, které jsou v této petici zmiňovány, protože právě ony vychovaly a vychovávají naše děti v MŠ!
Kateřina Jelínková, Hustířany 94
Dobrý den Kateřino,
nejprve se Ti veřejně omlouvám za to, že jsem uvedla nesprávný údaj týkající se docházky Tvé dcery do zdejší mateřské školy, ale tím se nemění nic na faktu, že podání petice bylo načasováno na prázdniny. To, že jsi mi jinak nedokázala odpovědět konkrétně na žádnou otázku, je taky odpověď, mimo jiné i na tu, kterou jsem tam nenapsala – jsi skutečně autorkou textu emocionálního dopisu vyzývajícího k podpisu petice?
Co je petice – vím, jen nechápu její smysl v tomto konkrétním případě. Copak orgány státní správy a orgány územní samosprávy ovlivňují rozhodnutí jedince v případě, že se rozhodne podat výpověď z pracovního poměru? To je ten jedinec nesvéprávný, že neví co činí? Autor petice jejím podáním přece jasně zpochybňuje jeho schopnost samostatně se v této věci rozhodnout a zasahuje tím do jeho soukromí.
Chápala bych smysl petice pouze v tom případě, pokud by výpověď byla zaměstnanci dána zaměstnavatelem a autoři petice by měli důkazy, že neoprávněně.
V odpovědi se odkazuješ na Základní listinu práv a svobod – nejsem si jista, jestli ses s ní vůbec seznámila. Článek 17 totiž říká: „Peticemi se nesmí vyzývat k porušování základních práv a svobod zaručených Listinou.“ Jedním z práv je i právo uvedené v čl.10, tj právo, aby „každému byla zachována jeho lidská důstojnost, osobní čest, dobrá pověst a chráněno jeho jméno a každý má právo na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života“.
V tomto světle byla článkem vyzývajícím k podpisu petice porušena tato Listina minimálně dvakrát. Poprvé, když byla zpochybňována osobní čest, dobrá pověst a jméno ředitelky bez toho, aby spekulace byly podloženy jediným důkazem. Podruhé, když bylo zasahováno do soukromého rozhodnutí paní učitelky, že podá výpověď z pracovního poměru.
Dále zákon č. 85/1990 Sb. o právu petičním říká „Petice nesmí vyzývat k porušování ústavy a zákonů, popírání nebo omezování osobních, politických nebo jiných práv občanů pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické nebo jiné smýšlení, náboženské vyznání a sociální postavení, nebo k rozněcování nenávisti a nesnášenlivosti z těchto důvodů, anebo k násilí nebo hrubé neslušnosti.“. Tato petice právě k takovému postupu vyzývá – minimálně k k nerespektování ustanovení školského zákona či zákoníku práce.
O tom, že by se nemohlo vepisovat červenou tužkou do petičních archů se tento zákon nezmiňuje.
To je asi vše, co chci k dopisu vyzývající k podpisu petice a vlastní petici sdělit. Snad jen ještě to, že jsou to průkazné podklady, na jejichž základě může být případně podána soudní žaloba.
Jana Šubrtová, Velichovky 24
Dobrý den p. Šubrtová,
pečlivě jsem si přečetla Vaše příspěvky. Jsem spoluautorkou petice p. Jelínkové. Na úvod Vás chci ubezpečit, že se zde o žádný divadelní žánr nejedná! Možná ano, ale pouze z vaší strany. Hodnotila bych jej jako drama s náznaky komedie. Z Vašich velice rozsáhlých příspěvků se nemohu ubránit pocitu, že jste vůči p. Jelínkové zaujatá, místy až nevhodně útočná!
Dopis, nebo–li podnět, který jste našla ve schránce, má informativní charakter. Tak proč zrovna vy, která nemá v MŠ potomka ani vnouče, nedokážete přijmout jasný fakt, že lidé nejsou spokojeni s vedením v MŠ Velichovky. Nabývám z toho dojmu, že hájíte jmenování p. Jirkové jen proto, že se uskutečnilo ještě za dob Vaší působnosti na obecním úřadě, což se teď může jevit jako nešťastné.
S úctou k Vám, 14 otázek, které výše uvádíte, svědčí jedině o tom, že nám tu zde chcete dokázat, jak se vyznáte v pojmech: legislativa, právní normy, soudní žaloba atd. Výborně. Děláte závěry z rozhovorů, které slýcháte za plotem sousedů a očekáváte, že Vám bude někdo oponovat?! Přinejmenším se zamyslete, je to hrubá neslušnost!
Domnívám se, že paní ředitelka Jirková si své povinnosti plní velice svědomitě, ale můžeme říct, že i v nejlepší víře hlavně ke vztahu k dětem, podřízeným a rodičům? O to tu jde především a je to podstatou celého tohoto případu. Velichovky jsou malá obec, pokud vím, vše se vždy řešilo v dobré duchu… mnohdy naivně, bude to lepší! Pravděpodobně je to pro Vás skličující, že nastala situace, kdy už pohár trpělivosti rodičů i obyvatel přetekl. A jako svůj nesouhlas je již zmíněná petice. Naznačujete tu, že nešťastně v době začínajících prázdnin. Bohužel reakce se nedá naplánovat, když informace o odchodu všech učitelek přišla tak náhle, nečekaně, na konci školního roku. Nicméně osobně jsem předem p. Jirkovou kontaktovala, a to 2x, abych ji informovala o záměru, který máme a požádala ji, aby se mi ozvala, že jde o naléhavou záležitost. Do dnešního dne se mi nikdo neozval. Pravděpodobně stále čerpá dovolenou. Dobrá víra z naší strany byla a stále je. A můžu Vás ubezpečit, že rozhodně není v našem zájmu nikoho úmyslně poškodit.
Petice možná má své nedostatky, to je diskutabilní a můžeme tu donekonečna trousit § nebo vyvracet, kdo co řekl. Ale přiznejme si, je to první petice, co se tu za několik let objevila, lidé sdělují svůj názor, nesouhlas, žádají nápravu, prošetření, řešení a spravedlnost. Tímto Vás žádám, přijměte konečně tento fakt. Vaše názory jsou nám již známé, za podněty velice děkujeme a z mnohého se poučíme. Pravděpodobně jste zvyklá mít poslední slovo, prosím tedy. Z naší strany bylo řečeno již vše podstatné.
S pozdravem
Petra Petíra
Jaroměř, Na Žižkově 412
P.S. Jsem rodič syna, který MŠ Velichovky navštěvuje 4 roky.
Dobrý den, paní Petíra, Velichovky, 15.7.2019
považuji za slušné se k jednotlivým bodům Vašeho diskuzního vyjádřit, a proto Vám sděluji:
-Protože autorkou dopisu vyzývajícího k podepsání petice byla paní Jelínková, poslala jsem dotazy, které mne v souvislosti s ním a její osobou vyvstaly na mysli, jí. Proti paní Jelínkové nejsem nijak zaujatá, kdybyste pod dopisem byla podepsána Vy, zaslala bych podobné dotazy Vám. Protože pokud neznám odpovědi na položené dotazy, nemohu se pod petici zodpovědně podepsat. Jaké informace předala, takové jsem uvedla, a že řeší svoje soukromé i obecní záležitosti nahlas tak, že to slyším až doma, aniž bych se o to nějak snažila, za to opravdu nemohu. Věřím, že paní Jelínková je natolik inteligentní a nebere si osobně, že – sportovní terminologií – „soupeříme“ ve věci „petice za odvolání ředitelky mateřské školy“ a prezentujeme jen svoje odlišné postoje k této záležitosti.
- Proč jsem se do diskuze přihlásila, když nemám ani dítě ani vnouče ve školce? Protože jsem k tomu byla v dopise vyzvána, když je v něm přímo uvedeno: “Pokud i Vám není lhostejných chod školky v naší obci, připojte se k petici, která je umístěna v obchodě“. A protože mi není lhostejný chod školky, potřebovala jsem k případné podpoře petice znát podstatné údaje, které tam nebyly uvedeny a ani zodpovězeny dodatečně. Pokud by měli podepsat petici jen rodiče, kteří mají potomky ve školce, potom nechápu, proč byl dopis zaslán i rodičům z okolních obcí, jejichž děti docházku již ukončily.
- Že hájím paní Jirkovou proto, že její jmenování ředitelkou se uskutečnilo v době, kdy jsem pracovala na úřadě? Nad tímto argumentem se mohu jedině pousmát, protože se své pozice účetní a referentky jsem opravdu členkou konkurzní komise, která vybírala ředitelku školy, nebyla (to byste s mojí osobou mohla spojovat třeba i to, že dosud není opraven Hotel U Kopeckých nebo cesta K písníku – o tom se také jednalo v době, kdy jsem na úřadě pracovala).
- Já nepotřebuji nikomu dokazovat, že se vyznám v pojmech jako legislativa, právní normy, soudní žaloba – já předpokládám, že průměrně inteligentnímu člověku nejsou tyto obecné pojmy cizí, protože se běžně se používají v tisku, rozhlasu, televizi, na internetu, popř. se dá jejich bližší význam na internetu zjistit.
- Pro mne není skličující, že nastala nějaká situace, kdy pohár trpělivosti rodičů i obyvatelů přetekl – pro mne je skličující fakt, že žádný rodič, pokud došel k závěru že je s prací paní ředitelky nespokojen, neřešil konkrétní situaci v reální době, kdy nastala, neobtěžoval se nikdy zjistit si, jaké jsou další možnosti a postupy, jestliže se problém nedal vyřešit např. na pravidelných rodičovských schůzkách. Podal někdy nějaký rodič zřizovateli podnět pro to, aby – až nastane možný termín pro vyhlášení konkurzu na nového ředitele školy – tento konkurs vyhlásil? Jestliže zřizovatel takový konkurs nevyhlásil, znamená to, že žádný podnět neobdržel. „Nezaspali“ náhodou rodiče, když termín pro možné vyhlášení konkurzu již uplynul a další je až za několik let? Je to vina zřizovatele? Nebo ředitelky? Není – taková pravidla stanoví školský zákon a platí pro všechny školy.
- Jak dále popisujete – „informace o odchodu všech učitelek přišla tak náhle, nečekaně na konci školního roku“ – vždyť je snad úplně jedno, kdy tato situace nastala - jestli v úterý nebo v červnu - je plně v kompetenci ředitele školy, aby si zajistil pedagogický i nepedagogický personál, rodiče ani zastupitelé nejsou žádnými členy „kádrovacího výboru“, který by určoval, kdo ve škole pracovat bude a kdo ne, kdo se jim líbí více, kdo méně, kdo vůbec. Takže osobně nechápu, kde berete tu neomalenost pozvat ředitelku „na kobereček“ a ještě se divit, že nepřišla. Myslíte, že v některé okolní obci nebo městě by se ředitel školy přišel s rodiči poradit, kterého učitele či školníka přijme, kterého ne, komu smlouvu prodlouží a komu ne?
- Já nejsem vůbec přesvědčena, že musím mít vždy poslední slovo, jak se domníváte. A v tomto konkrétním případě ho rozhodně ani mít nemohu, protože žádnou rozhodovací pravomoc nemám – to bude na jiných institucích, které v této věci nějakým způsobem rozhodovat mohou.
- Nevím, na jakém základě tvrdíte „Ale přiznejme si, je to první petice, co se tu za několik let objevila,“ –v tomto s Vámi nemohu souhlasit, protože i mnozí občané si jistě pamatují např. na ne tak dávnou petici týkající se kácení lip v Hustířanech, předtím vyšla i jakási petice za zvýšení bezpečnosti na přechodu pro chodce u školy.
Závěrem bych chtěla zdůraznit, že je mi jedno, jaká jsou příjmení současných paní ředitelek, paní učitelek a dalších zaměstnanců místních škol. Jedno mi ale není, jak se prostřednictvím petice – tedy pod nátlakem - má řešit něco, na co se neuplatnily běžné postupy, jakými se takové situace za normálních okolností řeší. Ale chápu, že pokud je něčí podpis jen jedním ze sta, je méně nápadný, než pokud je jediným pod konkrétním podnětem, který jako jeho autor musím příslušným orgánům, které ho řeší, věrohodně vysvětlit a doložit .
S pozdravem Jana Šubrtová
Vážení spoluobčané,
jsem ráda, že se po roce téma mateřské školy opět otvírá. Jak někteří z Vás možná vědí, v loňském roce jsem vystoupila na veřejném zasedání obce s tím, že v mateřské školce nejsou některé věci tak, jak by měly být. Bohužel boj jednoho člověka nezmění tolik, jako zapojení všech... Je obměna celého učitelského sboru opravdu tak malým důkazem toho, že tam není něco v pořádku!? Jak dlouho se ještě tyto problémy budou zametat pod koberec? Jak dlouho se o těchto problémech bude jen mluvit, ať veřejně či neveřejně, než se začnou konečně řešit...
S pozdravem,
Tereza Mílová, Hustířany 43
Vážení spoluobčané, paní Jelínková,
svoboda slova je fajn, ale berou-li slova jednoho svobodu druhému, pojem svoboda přestává platit. Pak je neveselo, tak jako nyní v naši obci.
V neděli 7. 7. jsme si přečetli otevřený dopis, pod kterým je podepsána paní Kateřina Jelínková. Výzva k podpisu petice za odstranění z funkce paní Moniky Jirkové, ředitelky zdejší MŠ. Má na to právo. Obsah dopisu by ovšem měl obsahovat pravdivé údaje, nikoliv polopravdy a dohady. Paní Jelínková se pod tento paskvil podepsala, dala veřejnosti své jméno a také převzala odpovědnost. Přesto mám dojem, že toto dílo je kolektivní práce. Nebo je snad tiskovou mluvčí kohosi ukřivděného, kdo si potřebuje zahojit pošramocené ego? To však není podstatné. Dojemný příběh z minulého roku o loučení s paní učitelkou „se slzami v očích“. Tuším, že už tehdy dobře informované matky koketovaly s pojmem petice. Těší mě ale, že většina občanů uplatnila zdravý rozum a nepodlehla hysterii. Pokračování – řada bezúspěšných represí vůči paní ředitelce. Nevzdáváte to! Nyní otázky „s kým si sedla nebo ne“ a spousta dalších blábolů, které nechci ani opakovat. Všichni jste odborníci na pedagogickou práci a navíc máte ověřené informace. Proč v této souvislosti postrádám citaci školského zákona a jiných interních nařízení? Proč jste nikdy nepodali stížnost přímo paní ředitelce, jak stanoví úřední postup. Místo toho, vyvoláváte davovou psychózu a schováváte se za blaho svých dětí. Odchod učitelky Martinky vaše děti zase až tak nepoznamenal, když v jiném odstavci píšete, jak velmi milovali její nástupkyni Páju. Nedělejte ze svých spoluobčanů blbce, příliš z toho čiší všechno, jen ne čest. (viz to „čestné“ načasování, kopat do někoho, kdo se nemůže bránit). Mají snad učitelky odcházející na vlastní žádost zákonnou oznamovací povinnost obci? Proč se tedy do této kampaně v její přípravné fázi zapojilo obecní zastupitelstvo? Doufám, že celý tento cirkus bude mít právní dohru. Paní Jana Šubrtová vám ve svém příspěvku toto téma velmi přesně definovala. Paní Šubrtová, sice vás osobně neznám, ostatně jako většinu spoluobčanů, ale uklidňuje mě, že přece jen zde ještě žijí slušní lidé. Děkuji vám, jste moudrá žena.
Paní Jelínková je hezké, že vám není jedno, kdo vychovává vaše děti, ovšem nějak vám uniká, že hlavní zodpovědnost za výchovu dětí nesete vy. Příklad jaký jim dáváte, je vaši volbou a vašim svědomím. A až to tady dáte do pořádku, sepište třeba výzvu k petici za to, že market v Jaroměři bez vašeho souhlasu propustil oblíbenou pokladní. Proč ne, tam jste přece také jen spotřebitelkou služeb a co na tom záleží, že nerozumíte ničemu z podstaty jejich práce. Je přece demokracie! (cituji kamaráda)
Vy všichni, kterým nejsou lhostejné, no řekněme názory a podněty paní Jelínkové rychle spěchejte k Hegrům podepsat petici.
Jarmila Němcová, Hradčana 146, Velichovky
Vážení spoluobčané,
rád bych se distancoval od výše uvedeného názoru mé matky, neboť jej nesdílím a můj názor na situaci ve školce je přesně opačný. Chápu její přátelské vztahy s paní Jirkovou, nicméně si myslím, že na hodnocení situace ve školce je těch informací málo. V rámci zachování již tak pošramocených vztahů bych se radějí již nevyjadřoval a nechal to bez komentáře.
S pozdravem
Ladislav Němec ml.
Vážení spoluobčané,
plně souhlasím s vyjádřením mého syna,mám na tuto záležitost stejný názor.
S pozdravem
Ladislav Němec starší
Naše krajina i vodní zásoby jsou ohroženy . To všichni víme !!!!!!!!!!
Čím je tento stav zpúsoben, nad tím by se měli zamýšlet všichni občané a zejména jejich zastupitelé, kteří reprezentují výkonnou moc !!!!!!!
Členitost a poškození krajiny velkoplošným hospodařením jsou tím co způsobuje celý problém, jinými slovy dědictví minulých let. !!! A nyní důkazy a fakta : Příklady :
Průměrný počet ha půdy připadající na na 1 hospodářství :
132 ha Česká republika
90 ha Anglie
74 ha Slovensko
30 ha Francie
10 ha Polsko
10 ha Italie
17 ha EU
V tomto kontextu porovnejte rozlohu země a vývoz zemědělských produktů !!!!!!!!!!
Poškození Krajiny.
K efektivitě hospodaření .... na ploše víc než 10 ha monokultury se náklady již n e s n i ž u j í !!!!!!!!!!
To funguje pouze do 5 ha.
V naší zemi ubylo od r. 1990 137 000 ha zemědělské půdy, 4 000 ha sadů a celkem n e v r a t n ě (haly parkoviště apod) 77 000 ha. Denně ubývá v naší zemi 15 ha půdy, což představuje plochu cca 10-ti fotbalových hřišť. Jsme na 1 místě EU v úbytku orné půdy. V r. 2009 vydala vláda nařízení o změně struktury lesních porostů ....... nestalo se do dneška n i c !!!!!!!! Z pohledu eroze půdy docházi k velkým škodám na orné půdě a to díky velkým monokulturním celkům!! Lidově řečeno na malém poli malé problémy, na velkém poli velké problémy. Náprava ... neděje se nic !!! V půdě chybí org.hmota (hnůj). což je nahrazováno chemizací. Máme největší chemizaci zemědělství v EU . To vede k tzv. intenzifikaci, ale doplácí na to krajina, zvěř i ptactvo ( viz ornitologické statistiky v návaznosti na používání chemických hnojiv ( postřikú) a chemické ochrany plodin.Díky velkým lánům monokultur ztrácí krajina svoji původní členitost a schopnost zachycovat vodu.Půda naší země má schopnost zachytit 8,4 mld m3 vody. Spotřeba vody činí 1.7 mld m3 vody, skutečná retence způsobená špatných hospodařením je 5,2 mld m3 vody!!!!. Z tohu vyplývá dnes alarmující neschopnost krajiny zadržet potřebné množství vody. Jedinou nápravou je vrátit do krajiny dúležité krajinné prvky jako meze remízky, polní cesty, stromy. Do zemědělství jde v EU 40 % všech dotací !!!!!!!!!!!!! Z tohoto pohledu nejde tedy o jakési soukromé iniciativy, ale o celospolečenskou objednávku. Mohl bych citovat další důvody pro to, zabývat se tímto tématem na 1. místě , ale věřím , že nám jde všem o podstatu věci !!!!!!!!!! POKUD BUDE TŘEBA JSEM SCHOPEN NA ZASTUPITELSTVU a nebo zastupitelům zvlašť podat další argumenty k tomu, aby naplnili rozhodnutí závěrů digitalizace evidence půdy KU Velichovky i KU Hustířany, která stanovila realizaci krajinných prvků ( cest.) Rád si vyslechnu byť jediný argument, proč nerealizovat závěry vyplývající z výsledků digitalizace evidence půdy v naších KU. Děkuji Vám za pozornost. Jan Petira.
Údaje jsem čerpal z citací, které uváděl prof. Sklenička (rektor zem f.) ornitolog Zd.Vermoužek, a přírodovědec A.V. Jakub Hruška.