Česky English

Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
Velichovská sedmička 2024
24 25 26 27 28 29 30
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě ve Velichovkách, Na zátiší 1 úředních dnech a hodinách:

    Pondělí 7:00 - 11:30 12:30 - 17:00 
    Středa 7:00 - 11:30 12:30 - 17:00
  2. Telefonické podání: pevná linka - +420 491 880 180 
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete v kategorii Formuláře a můžete jej doručit elektronicky na adresu obecvelichovky@obecvelichovky.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obec Velichovky, Na zátiší 1, 552 11 Velichovky případně faxem na číslo 491 880 180.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě ve Velichovkách, Na zátiší 1 úředních dnech a hodinách:

Pondělí 7:00 - 11:30 12:30 - 17:00 
Středa 7:00 - 11:30 12:30 - 17:00

Telefonické podání: pevná linka - +420 491 880 180 

poštou na adresu Obec Velichovky, Na zátiší 1, 552 11 Velichovky

Elektronicky na e-mail: obecvelichovky@obecvelichovky.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: defapf3
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřad

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazebník úhrad za poskytnutí informací

Za poskytnutí informací obce požaduje uhrazení nákladů spojených s jejich vyhledáním, zjištěním, kopírováním, tiskem, odesláním, apod. 

1) kopírování dokumentů
1 kopie formátu A4 jednostranná - 2 Kč
  oboustranná  - 3 Kč
1 kopie formátu A3 jednostranná - 3 Kč
  oboustranná  - 5 Kč
2) tisk dokumentů z počítače 
1 výtisk formátu A4 jednostranný - 2 Kč
  oboustranný  - 3 Kč
1 výtisk formátu A3 jednostranný - 3 Kč
  oboustranný  - 5 Kč
3) vyhledání a zpracování mimořádně rozsáhlé nezveřejněné informace
nad 2 hodiny 150 Kč/1 hodina práce

Formuláře

Formuláře obecního úřadu